onsdag 23. september 2009

Merkevare



En merkevare kan beskrives som det helhetlige bildet vi danner oss av produkter og bedrifter. En merkevare blir i seg selv et symbol som forteller noe om produktet og bedriften. Merkevaren er enestående i sitt slag, og ønsket er å skille seg fra konkurrentene når det gjelder design. Merkevarer kan bli kjente verden over, som for eksempel Coca Cola, og andre merkevarer er heller kjente i noen få land.


Jeg skal ta for meg en merkevare jeg personlig liker veldig godt. Nemlig Lexington.
 





Lexington er et merke som fører en del forskjellige produkter. De har en hel del interiør for alle rom i huset, tilogmed i hytte og båt. Dynetrekk, putetrekk, duker, servise, og pyntegjenstander. I tilegg til dette har de også klær.  Produktene skal holde en høy kvalitet og er kvalitetskontrollert.





Lexington har eksistert lenge og har sitt opphav i USA. Dette er ikke vanskelig å se på designet deres. Designet bærer preg av amerikanske flagg og typisk romantisk amerikansk stil. Stilen er veldig klassisk og ofte litt "chic".




Lexington sier selv at de vil nå frem til folk med alle stiler, for de har et bredt utvalg, og rett kombinasjon av designet vil da danne den rette stilen hver enkelt person ønsker.Dette er tross alt et ekslusivt og litt dyrt merke, mye pga den gode kvaliteten.




I markedsføringen fremstår de som et kompani med god smak og gode kunnskaper både om design, tradisjon og stil. De har flere kolleksjoner, én for hver sesong. Reklamer og nettsiden er begge i stil med produktene og har en tydelig oversikt over hva de vil vise til verden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar