mandag 14. september 2009

Besøk på Møbelgalleriet



Vi har hatt en del om design den siste tiden i dette faget. I forbindelse med det, besøkte vi Møbelgalleriet i Stavager. Det var en utrolig fin opplevelse dette besøket. Vi fikk prøve møblene og det ga en helt ny oppfatning av dem, for jeg hadde forskjellige forventninger til diverse stoler jeg bare har sett på bilder. Noen var bedre å sitte i enn forventet og andre var ganske vonde å sitte i. Men jeg fant mine favoritter og en av dem var Thomas Pedersens Stingray Gyngestol. Den er utformet i plast og fås i flere farger. Det kan se ut som om den har komt i tre også nå, noe som jeg syntes var enda finere design. Den finnes også med ben, og ikke meier. Comforten til denne gyngestolen var bare positiv. Den var lett å slappe av i, og litt gynging var "prikken over i-en". Et mykt saueskinn gjorde den myk og lun. Det var rett og slett vanskelig å komme opp igjen fra denne fantastiske stolen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar